Bezpečnost #51 – 2022
-> Slovenský národní bezpečnostní úřad v minulém roce evidoval 131 kybernetických bezpečnostních incidentů ve zdravotnictví. „Může jít o pokusy ukradnout osobní údaje, informace o zdravotní dokumentaci, ale například i ransomwarové útoky s cílem vydírání,“ uvedl pro TASR mluvčí úřadu Peter Habara. SK
-> Eset varuje před očekávaným nárůstem spywaru Agent Tesla v Čechách. Odborníci společnosti ho objevili v listopadu téměř ve třetině všech případů. Naopak v listopadu oslabil spyware Formbook a pass word stealer Fareit. Útoky tohoto škodlivého kódu však nyní přebírá zcela nový malware.
-> Přes 85 % vedoucích pracovníků z českých firem se setkalo se spamem nebo podezřelými zprávami, vychází z výzkumu společnosti Sophos. Více než polovina (60 %) čelila pokusu o phishing, kdy se útočníci snažili získat jejich přihlašovací údaje. Nejčastěji byly útoky vedené na citlivá data top managementu (76 %), marketingových ředitelů (75 %) a HR manažerů (67 %). Pozn. red.: Rádi bychom věděli, co těch zbývajících skoro 15 %. Nemají e-mail? CZ
-> Kybernetické útoky čítaly 48 % všech katastrof, se kterými se organizace po celém světě setkaly za rok 2022 (předchozí rok to bylo pouze 37 %), vychází z průzkumu společnosti Dell. Společnost si průzkumem pochopitelně přihřívá svůj produktový mix a konstatuje, že 91 % organizací buď zná, nebo plánuje nasadit architekturu zero trust, která se zaměřuje pouze na proaktivní strategii a obranu na perimetru. Tento přístup podle Dellu v regionu EMEA ale doposud zavedlo jen 10 % společností. W
-> Bezmála 70 % zaměstnanců vytiskne více než deset stránek denně, čtvrtina z nich čtyřicet, a jedna desetina dokonce více než padesát listů, informuje společnost Canon. „Papírování“ nejenže zpomaluje digitalizaci, ale také má přehlížená bezpečnostní rizika spojená s tiskem, skenováním a uchováním papírových dokumentů, myslí si společnost Canon. Klasická kybernetická bezpečnost není podle Canonu jediná oblast, na niž je třeba se zaměřit. Pozn. red.: Je vždy osvěžující (bez ironie) vidět tiskového giganta, který o dokumentu neuvažuje jen jako o příležitosti, jak umazat papír od toneru (oproti tomu se nám vybavilo asi deset let staré „moudro“ jiného tiskového giganta, podle nějž „všechny ty miliardy webových stránek jsou tiskovou příležitostí“).