Speciál: Gartner #43-2019
Tipy na zajímavé studie, reporty, komentáře a webináře Gartneru, z nichž některé jsou dostupné bezplatně (v případě studií/reportu je pouze třeba si vytvořit bezplatný účet na Gartner.com). Webináře můžete zhlédnout v ohlášeném termínu živě nebo kdykoliv později „on-demand“. Odkazované materiály jsou v angličtině.
–> Webinář: Polní průvodce automatizací infrastruktury (29. října 2019, analytik: Paul Delory). Automatizace infrastruktury se postupně stává nutnou a nevyhnutelnou – zůstává ale poměrně komplexním tématem, které nelze zvládnout pomocí jediného nástroje. Analytik specializující se v rámci programu GTP (Gartner for Tech Professionals) vám představí podrobnou mapu trhu infrastrukturní automatizace, včetně modelů IaaS a IaaC (infrastructure as a code), DevOps, DevSecOps, výběru nástrojů, modernizace infrastruktury, kompozice (orchestrace), aktualizací, souladu s předpisy (compliance) a pravidel governance. The Field Guide to Infrastructure Automation
–> Webinář: Jak efektivně rozvíjet značky napříč globálními trhy (31. října 2019, Analytik: Evan Bakker). Další z webinářů určených primárně pro zástupce dodavatelské sféry – technologických firem (užitečný ale může být i uživatelům IT technologií, koneckonců i jejich podniky musí často své značky uvádět na nové trhy). Obsah bude zaměřen především na význam lokalizace na základě studie výkonnosti značek provedené na sedmi trzích. Dozvíte se které strategie v rámci globálního rozvoje značky fungují a zároveň jsou účinné při soutěži na lokálních či regionálních trzích. Scale Brands Effectively Across Global Markets
–> Komentář: Devět z deseti startupů během deseti let neuspěje, CIO by přesto měli hledat efektivní cesty, jak s nimi navazovat partnerství. Podle analytiků je ale důležité držet se několika zásad a pravidel – počínaje jasným definován jak a proč by partnerství mělo existovat, jaká rizika přinese, kdo bude mít celý vztah na starosti, nebo čím bude přispívat korporátní strana. Více v komentáři na webu Smarter with Gartner: How CIOs Can Partner With Startups.
–> Komentář: Digitální inovace a zejména systematická příprava a uvádění nových digitálních produktů, služeb či obchodních modelů ve velkém podniku vyžaduje dedikovaný tým digitálního designu (počet jeho členů může nakonec přesáhnout třebas i stovku). Jaké jsou možnosti řízení interních týmů digitální novace, nebo jaké výhody nabízí interní „inovační agentura“ se dozvíte v komentáři Build an In-House Digital Design Team for Business Innovation.
–> Studie (placený přístup): Předpovědi 2019: Podniková architektura se mění v interní konzultační službu. Využívání externích konzultantů je rychlá a v ideálním případě účinná cesta jak se posunout vpřed. Je ale také nákladná a v podniku zanechává jen malou část know-how. S postupující digitální transformací a růstem významu digitálních obchodních modelů se oblast podnikové architektury stává zásadní až existenciální a je proto na čase uvažovat o její přeměnu do nové podoby – interního konzultačního týmu. Predicts 2019: Enterprise Architecture Evolves Into an Internal Management Consultancy