Přemýšleli jste někdy o tom, jak z pohledu své organizace definovat pojem „digitální byznys“? Jistě, jeho podstatou by měla být spíš inovace produktů a služeb než zavádění bezpapírové kanceláře, zároveň to ale není otázka bipolární (inovace portfolia vs. elektronizace back-endu). Digitální byznys může ve skutečnosti nabírat mnoho podob, což potvrzují i výsledky průzkumu, který zjišťoval, jak definují „digitální byznys“ CEO velkých organizací – vybrané výsledky z něj naleznete v Reportu 2-2017 na str. 12–13.
Jak poznamenal ve své přednášce koncem dubna v Praze ředitel výzkumu Gartneru Tomas Nielsen: První, na co byste při přípravě plánů a cestovních map pro digitální byznys či transformaci měli hledat odpověď, je jednoduchá otázka: „Proč?“ Tedy proč chceme měnit obchodní modely, jaké jsou naše ambice a co by měly být základní principy našeho digitálního byznysu – následují otázky „Co?“ (návrh, co „digitálního“ budeme dělat) a „Jak?“, tedy jak to chceme realizovat. Podle Nielsena je ale stejně důležitá i odpověď na otázku: „Jsme kvůli digitálnímu byznysu připraveni jít za hranice kultury, etiky, anebo dokonce i zákona?“ Proč je důležité si tuto otázku klást, se dozvíte v samém závěru tohoto Reportu na str. 39.
Při hledání odpovědi na tři výše uvedené otázky vám pomohou hlavní témata tohoto Reportu (z něj je vybrán i obrázek výše) – věříme, že se díky nim snáze zorientujete v problematice digitálních obchodních a technologických platforem a v posunu od řízení vztahů se zákazníky k řízení zákaznické zkušenosti.
Pro ty, kdo otázky digitálního byznysu a transformace řeší spíše perspektivou dodavatelů a poskytovatelů technologií a technologických služeb, bude v tomto čísle zajímavou inspirací rozhovor se zakladatelem Apiary a současným viceprezidentem Oracle pro vývoj API produktů Jakubem Nešetřilem. Nabízí řadu zajímavých postřehů o budování technologické firmy i roli analytiků ve světě start-upů mířících na korporátní zákazníky.
Obsah INSIDE Report 2-2017:
- 1: Novinka pro uživatele Gartneru: Studie a analytici CEB
- 2: Stalo se + personálie
- 10: Digitální transformace: Využijte metodu rychlostních vrstev IT
- 12: CIO musí pomoci s rozvojem digitálního byznysu
- 14: TOP ICT Garden Party 2017
- 16: Rozhovor: Díky analytikům jsme pochopili, jak přemýšlejí velcí zákazníci
- 19: Aplikace pro finanční řízení: Které v dnešní době nahradit
- 20: Téma: CRM, zákaznická zkušenost a zákaznické cesty
- 21: Zkušenost vašich zákazníků bude záviset na analýze jejich dat
- 22: Hype křivka CRM pro zákaznické služby a interakci se zákazníky
- 24: Sedm typů CX projektů
- 27: Propojte procesy a zákazníky: Vydejte se na zákaznickou cestu
- 30: Téma: Platformy digitálního byznysu a technologií
- 31: Tři druhy platforem digitálního byznysu
- 32: I vaše organizace potřebuje strategii digitálních platforem
- 34: Jak postavit technologickou platformu pro digitální byznys
- 36 Bojujte o ty nejschopnější: Vybudujte technologickou platformu
- 38: Brífink digitálních implementací: infonomika a obchodní modely na hranicích zákona
INSIDE Report je lokální publikací KPC Group, zastoupení Gartner v ČR, SR a Rumunsku.
Chcete-li se dozvědět víc o možnostech, jak se stát odběratelem INSIDE, kontaktujte prosím Hanu Štamberkovou (hana.stamberkova(at)inside.cz)