CEO chtějí hlavně růst

Růst zůstává hlavní prioritou pro CEO a generální ředitele podniků. Přesněji řečeno pro 58 % z nich, jak naznačuje aktuální celosvětový průzkum společnosti Gartner mezi 388 CEO. V minulém roce byl růst hlavní prioritou pro 42 % CEO.

Zlepšování produktů a technologie jsou v letošním roce mezi nejrychleji rostoucími prioritami generálních ředitelů (viz trh v číslech). „Priority související s IT uvádí 31 procent CEO, tak vysoké číslo jsme zatím nikdy nezaznamenali,“ říká viceprezident společnosti Gartner Mark Raskino. „Téměř dvojnásobný počet CEO přitom plánuje stavět na interních technologiích a digitálních schopnostech ve srovnání s těmi, kdo je chtějí outsourcovat (57 procent oproti 29 procentům). Označujeme tento trend jako reinternalizaci IT – navracení schopností IT zpět do jádra podniků s ohledem na jejich navracející se význam pro konkurenční výhodu. Jde o výstavbu technologických znalostí a dovedností nové generace.“

Zatímco ještě před několika lety byla myšlenka posunu směrem k digitálním obchodním modelům (digitálnímu byznysu) pro většinu CEO spíše spekulací, dnes je pro řadu z nich realitou. Bezmála polovina z nich (47 %) čelí požadavkům představenstva, aby dosáhli v oblasti digitálního byznysu pokroku, a 56 % uvádí, že jejich digitální aktivity se již odrazily ve zvýšení zisku. „Chápání přínosů digitální obchodní strategie se u CEO postupně zlepšuje,“ říká Mark Raskino. „Jsou schopni vše jasněji popsat. I když značná část CEO stále hovoří o e-commerce nebo digitálním marketingu, většina už se ztotožňuje s pokročilejšími koncepty, jako jsou inovace v oblasti digitálních produktů a služeb, internet věcí nebo digitální platformy a ekosystémy.“

Přestože má více CEO digitální ambice, průzkum naznačil, že téměř polovině z nich chybějí metriky pro hodnocení úspěšnosti digitální transformace. „Pro ty, kdo pokrok kvantifikují, je hlavním měřítkem obrat – plná třetina CEO definuje a měří svůj digitální obrat,“ říká Mark Raskino. Škálování hlubší transformace je možné, jen je-li systematicky řízena. „CIO by měli pomoci CEO nastavit kritéria úspěšnosti digitálního byznysu,“ vysvětluje Raskino. „Vše začíná u jednoduchého pravidla – to, co není kvantifikováno, nelze škálovat, a to, co není definováno, nelze kvantifikovat. První otázka, kterou byste si měli položit, proto zní: co pro nás znamená ‚digitální‘? Jak chceme růst? Co je naše nejdůležitější metrika a jaké KPI musíme změnit?“

CEO a CIO se budou společně s analytiky těmto tématům věnovat na nadcházející konferenci CIO  & IT Executive Summit 2017, která se uskuteční od 18. do 19. května v Mnichově.