Výzkumy a studie #7 – 2023
-> Objem podnikových aplikací v organizacích se za poslední rok zvýšil o 10 %, firmy tak v průměru mají přes tisíc aplikací. 29 % z nich je však efektivně integrováno, což vede k růstu nákladů a snížení produktivity. Organizace proto v průměru vynaložily na integraci 4,7 milionu dolarů, což je 21% meziroční nárůst. Navíc 92 % společností uvedlo, že alespoň jedno oddělení v jejich firmě vyžaduje jak integraci, tak automatizaci. Ukázaly to nové údaje společnosti Salesforce. [W]
-> Výdaje na evropském trhu se servery v roce 2023 sníží z loňských 18 miliard dolarů o 2,7 procenta, předpovídá IDC. V příštích pěti letech však podle společnosti lze očekávat průměrný roční růst 4,3 %. Nejvíce se bude investovat do modernizace infrastruktury a bude se rychle zvyšovat množství výpočetně náročných úloh (což souvisí s AI). [W]
-> 94 % zákazníků nenakoupí u firmy, která chrání svá data nedostatečně, vyšlo z průzkumu společnosti Cisco. Pozn. red.: Otázka ale zní: poznají to? Studie ukázala, že průměrná částka investic do soukromí zákazníků firem vzrostla z 1,2 milionu dolarů ročně (2019) na 2,7 milionu dolarů v roce 2022. Více než 70 % dotázaných organizací přitom uvedlo, že z investic do ochrany soukromí získávají „významné“ výhody jako budování důvěry u zákazníků. Investice do ochrany osobních dat proto nevynucuje už jen legislativa a tlak spotřebitelů, nýbrž přináší reálné výhody a zisky. 39 % spotřebitelů považuje transparentnost za hlavní prioritu v oblasti ochrany osobních dat, ukazuje další studie z dílny Ciska. Firmy na druhou stranu pokládají za nejdůležitější dodržování příslušných zákonů. Rozdílný je také pohled na nástroje pro zpracování uživatelských dat pomocí AI. Zatímco 96 % organizací odpovědělo, že nakládá s AI odpovědně, 60 % spotřebitelů vyjádřilo obavy, jak jsou jejich data zpracovávána, a tři čtvrtiny dotázaných by rády měly možnost se od služeb využívajících AI odhlásit. Možnost odhlášení se od služeb AI však vnímá jako efektivní nástroj pro zvýšení důvěryhodnosti jen 20 % firem. Pozn. red.: Druhá otázka zní: vědí vůbec firmy, kde všude (jejich zaměstnanci) používají různé AI nástroje, do nichž vkládají údaje zákazníků? [W]