Leadership Vision 2022

Leadership Vision 2022

Jak co nejlépe naložit s nadcházejícím rokem – to je otázka, kterou si při pohledu na ten předchozí klademe raději než jiné (například nakolik nám vyšlo, či spíše nevyšlo naše rok staré přání do roku 2021). Jedním ze způsobů, jak nastartovat úvahy o nadcházejícím roce, jsou stručné studie „Leadership Vision 2022“, které analytici již tradičně připravují na sklonku roku – a to pro stále větší počet rolí – počínaje CIO.  

Hlavními výzvami čekajícími v roce 2022 typicky na CIO jsou podle analytiků: 

Schopnost podpořit (či přímo uvést v život) několik často si konkurujících byznys priorit typicky jde o vzájemně si protiřečící cíle zahrnující požadavky na vyšší efektivitu, růst a odolnost (lidově se tomu říká kvadratura kruhu). 

Nedostatek kvalitních talentů a digitálně zručných pracovníků – digitální zručnost se dnes netýká jen IT, ale celé organizace. Potřeba rychlejších, plynulejších změn (oproti éře „industriálního“ IT) s sebou nese požadavek na tzv. všeuměly (versatilist) – v dobrém smyslu onoho slova, ale také specialisty a generalisty nejlépe v jedné osobě (dobrá, tady už trochu přeháníme). 

Pomoci navrhnout nové způsoby, režimy či zabezpečení práce vhodné pro hybridní režim, v němž významná část zaměstnanců setrvá. Platí přitom, že těch, kteří budou pracovat výhradně z domova, nebude velké procento, částečná práce na dálku se ale bude nejspíš týkat všech, kdo „mohou“. Odpoutání se od tradičního „industriálního“ modelu práce na jednom místě může přitom být skutečnou příležitostí, jak zavést nové modely práce, které zvýší produktivitu a konkurenceschopnost (případné chyby ale pochopitelně mohou vést ke zcela opačným výsledkům…). 

Jak s těmito výzvami začít a které koncepty či postupy zvolit pro jejich zvládnutí, nastiňuje CIO právě ministudie Leadership Vision. A nejen jim. Pro rok 2022 si mohou vizi dalšího směřování porovnat s pohledem analytiků nejen CIO či podnikoví architekti, ale také CMO, CCO (Chief Compliance Officer), CHRO (nejvyšší velitelé a velitelky HR), CFO (finanční ředitelé), CSO (šéfové obchodu), CSCO, (šéfové dodavatelských řetězců), lídři v oblasti dat a analytiky a řada dalších – studie Leadership Vision jsou navíc dostupné bezplatně všem na webu Gartneru (po vyplnění kontaktních údajů) – na jejich konci naleznete odkazy na další užitečné studie a materiály. Svou vizi lídra tak můžete stáhnout nejen pro sebe, ale i pro své kolegy z nejvyššího vedení, nadřízené či podřízené – nemluvě o tom, že zajímavé trendy a inspirace můžete nalézt i v jejich materiálech, například ten pro CMO patří mezi rozsáhlejší a shrnuje kromě priorit například trendy v oblasti zákaznických cest a B2B nákupních kanálů během pandemie (viz trh v číslech) nebo to, jak se mění (roste) odpovědnost marketingu za digitální iniciativy a zároveň jsou jeho prostředky přesměrovávány do digitálních investic. 

Zkuste to tedy letos namísto předsevzetí s vizí.