Rozvíjí se nový technologický segment, který lidské bytí opět přiblíží některým, dříve, fantastickým vizím. Jde o sportovní a fitness zařízení nebo lépe čidla, která lze jednoduše obléknout. Tvoří součást oděvů, případně jde o samostatné přístroje. Snímají zdravotní parametry nositele a informují jej o jeho fyzických výkonech a kondici. Na trh podle analytiků společnosti ABI Research vstoupí nová generace těchto zařízení, která mimo jiné bude podstatně inteligentnější a zvládne bezdrátovou a on-line komunikaci. Doposud se těmto přístrojům věnovaly spíše specializované firmy typu Polar nebo Garmin, což se projevilo i na jejich ceně. Nově se technologie vestavěné do oblečení přiblíží širokým masám. Své produkty již ohlásily firmy Adidas, Nike nebo Motorola. Na technologické oblečení se ale zaměří i firmy produkující počítačové příslušenství, telekomunikační periferie nebo zdravotní techniku. V roce 2017 globální trh odebere na 169,5 milionů sportovních a zdravotních bezdrátových přístrojů, jež pojí společná vlastnost, a sice oblékatelnost. Vloni segment absorboval 20,77 milionu těchto zařízení. Boom oblékatelných produktů/senzorů podpoří i řada aplikací a on-line služeb, jež budou nasnímaná data zpracovávat a uchovávat. Velkým asistentem technologického oblečení se stanou chytré mobilní telefony a energeticky nenáročné rozhraní Bluetooth Smart. To ovšem musí být ještě standardizováno. Analytici očekávají, že vedle volnočasových aktivit a zdravého životního stylu najdou příslušné technologie uplatnění i ve zdravotnictví a v domácí péči. Poslouží vzdálenému monitoringu nemocných a zvládnou i informační pomoc se základními životními úkony. Jejich masové nasazení očekávají analytici rovněž v nemocnicích a na klinikách. Velké objemy výroby totiž tyto technologie výrazně zlevní. Co vše chcete svěřit svému oblečení? Ozvou se stoupenci Velkého Bratra?