Multimediální tablety a dění okolo nich patří k velkým současným tématům oboru informačních technologií. Ať už se zastánci jednotlivých platforem a modelů přou o cokoli, má tento segment i svá ne nezajímavá byznysová úskalí. Brooke Crothers, redaktor serveru CNet, si povšimnul vcelku interesantního momentu, jenž začal určovat cenovou politiku dodavatelů tabletů. Všichni, kdo začali své produkty prodávat s cenou převyšující nebo rovnou 500 dolarům neuspěli. Vstup na trh se ve vyšší cenové relaci nevydařil společnostem HP ani RIM, s drahými modely neuspěla ani Motorola nebo Samsung. Všem se relativně daří buď se levnějšími přístroji nebo šli s cenou svých dražších zařízení dolů. Kdo určil magickou hranici 500 dolarů jako rozhraní mezi úspěchem a neúspěchem? Bez velkého přičinění za to může lídr segmentu Apple. Právě jeho přístroje na těchto penězích začínají. Kdokoli pětisetdolarovou hranici překročil, prohrál. Porazil jej černý nebo bílý přístroj s názvem iPad. Pro jeho konkurenty jde v podstatě o zcela zoufalou situaci. Je-li už zákazník ochoten dát za tablet 500 a více dolarů, nemají se svými přístroji téměř šanci. Navíc nelze předpokládat, že by Apple svou cenovou politiku v krátkodobém horizontu měnil. S cenou 499,99 dolaru tak jako tak okupuje první příčky prodejnosti. Největší naděje na zneklidnění Applu vkládají analytici firmy Rodman & Renshaw do přístroje Amazon Kindle Fire. Ten dorazí na trh s cenou 200 dolarů a navazuje na prodejně velmi úspěšnou čtečku elektronických knih Amazon Kindle. Příštích šest měsíců se ovšem stojaté vody cen tabletů iPad měnit nebudou. Je vcelku s podivem, že neotřesitelnost pozice jednoho produktu se analytici pokoušejí změnit jen a pouze jiným velmi konkrétním produktem. Jako by v jejich představách další konkurenti neměli nejmenší šanci. Slevy, které další výrobci na svých doposud drahých produktech realizují, dávají tušit, že marže v segmentu nepatří k nejnižším. Z pětiset dolarů snížily tři z pěti sledovaných producentů cenu o sto a více dolarů. S jakou magickou cenovou hranicí se ve svém byznysu potýkáte vy?