Trh mobilních aplikací zažil v minulém roce nebývalý rozkvět. Celkem si uživatelé stáhli téměř osm miliard programů, tj. více než jeden na obyvatele planety. Podle analytiků společnosti ABI Research, od nichž data pocházejí, ovšem i na tomto trhu platilo a ještě nějaký času bude platit, že >>kdo dřív přijde, ten dřív mele< <. 5,9 miliardy stažených aplikací si totiž připsala společnost Apple a její obchod iTunes App Store. 5,6 miliardy programů připadlo na její chytrý mobilní telefon iPhone. Za úspěchem firmy s jablkem ve znaku se ovšem skrývá jedno potenciální nebezpečí. Jednotné zaměření na operační systémy řady iOS opomíjí jiné rozvíjející se platformy. Otázkou je, zdali ono výše zmíněné nebezpečí firmě opravdu hrozí nebo spíše >>jen<< pozmění výsledky statistik. Může se stát obé, čemuž nasvědčuje i aktivita konkurence. Celkový počet stažených aplikací z obchodu Android Market a z knihoven či e-shopů dalších platforem vloni činil 1,9 miliardy. Právě operační systém Android má ambice na sesazení iOS, potažmo Applu z pomyslného trůnu. V katalogu obchodu Android Market figuruje více než 130 tisíc aplikací. Rozsahem jde tedy o zhruba poloviční nabídku, kterou aktuálně spravuje iTunes App Store. V současnosti se celosvětově prodává podstatně více přístrojů s operačním systémem Android než s iOS. Počtem dostupných programů kategorie open source a freeware první jmenovaný druhého rovněž překonává. Mimo hru není ani společnost Research In Motion se svými přístroji Blackberry. Na stahování mobilních programů se jejich uživatelé podle analytiků podílejí zhruba polovinou, tj. jednou miliardou. Nejen producenti mobilních zařízení a příslušných operačních systémů se chtějí podílet na trhu mobilních aplikací. O slovo se s pocitem poškozených hlásí mobilní operátoři, jejichž sítě většinou celý datový provoz hostí a zajišťují. Například indická telekomunikační společnost Idea Cellular spustila obchod s mobilními aplikacemi – Online Application Store – ještě dříve než svou síť 3G. Na více platforem se zase zaměřuje internetový obchod GetJar, který pro své záměry získal i investory. Vedle sílícího konkurenčního boje většině provozovatelů obchodů s mobilními aplikacemi nelze upřít jednu zarážející maličkost – absolutní neinvenčnost názvů jejich shopů. Jen kombinace slov App a Store je na trhu přítomna minimálně čtyřikrát.