Pět způsobů jak uspořádat ty nejlepší porady, jaké jste kdy měli

Pět způsobů jak uspořádat ty nejlepší porady, jaké jste kdy měli – právě proto, že každý je v jiné místnosti. (Five Ways to Have the Best Meetings You’ve Ever Had Because No One is in the Same Room)

Analytik: Adam Preset, Senior Director Analyst

Překotný přechod na práci na dálku donutil řadu organizací a týmů náhle a bez přípravy přejít z fyzických na online porady a schůzky. Řízení tradičních a online porad či schůzek se ale liší. Adam Preset ve své přednášce předložil pět způsobů (superschopností), jimiž lze virtuální porady a schůzky zásadně vylepšit.

Klíčové postřehy

  • Superschopnost #1: Předvídavost. Půl roku před nástupem pandemie předvídali analytici Gartneru, že do roku 2024 poklesne podíl osobních schůzek v podnicích ze 60 % na 25 % – v důsledku rozvoje práce na dálku a měnící se demografii pracoviště (mladší ročníky preferují online porady a schůzky). Stále platí že osobní schůzky zcela nezmizí, jejich počet a podíl bude ale trvale výrazně nižší.
  • Superschopnost #2: Formování reality. AR a VR jsou novým způsobem jak dělat řadu tradičních věcí. Podniky by proto měly zkoumat nové postupy a technologie, například tzv. holografické poradní místnosti, pohlcující předváděcí metody z oblasti marketingu nebo kombinovat tyto technologie pro virtuální veletrhy a konference.
  • Superschopnost #3: Posílené smysly. Posuňte se od telekonferencí k videokonferencím – video by skutečně na virtuálních poradách a jednáních mělo být standardem. Jen když vidíme své výrazy a mimiku, můžeme si skutečně plně porozumět.
  • Superschopnost #4: Vizuální čitelnost. Vizuální čitelnost (visual clarity) snižuje míru nejistoty a nejasnosti – sdílené panely pro kreslení, tvorbu schémat a další nástroje vás více vtáhnou do virtuální schůzky a umožní lepší spolupráci a plné zapojení intelektu.
  • Superschopnost #5: Čtení mysli. Hledejte způsoby jak ostatní účastníky přesvědčit aby otevřeli svou mysl a podělili se o myšlenky a nápady, které se jim honí hlavou. Experimentujte s crowdsourcingem a dalšími technikami, které usnadní sebrat skutečně všechny skvělé nápady, jež se na schůzce mohly objevit (ale mohly zapadnout, nebo ani nebyly vysloveny).
Facebook
Twitter
LinkedIn

Přihlaste se k odběru Inside Observer free, týdennímu newsletteru o trendech utvářejících trhy a nenech si utéct alespoň základní informace.

Dokončete svou registraci k newsletteru