Digitální transformace je na vrcholu přehnaných očekávání

„Digitální transformace je na vrcholu přehnaných očekávání.“ Pomyslným posazením fenoménu digitalizace na hype křivku otevřel dnes ráno evropské Gartner Symposium/ITXpo výkonný viceprezident Peter Sondergaard. Znamená to pochopitelně, že nás čeká pomyslné vystřízlivění a propad do deziluze. 

Situace pochopitelně není ve všech odvětvích a jejich segmentech stejná. Například maloobchod si digitalizací prochází postupně s tím, jak se jednotlivé typy zboží přesouvají z kamenných prodejen do online prodeje. Podle analytiků existují v tomto procesu dva zlomové body – prvním je překonání pětiprocentního podílu online prodeje, kdy celý proces začíná zrychlovat a druhým je hranice dvacetiprocentní, pomyslný „horizont události“ za nímž již není návratu a online (e-commerce) obrat se rychle zvyšuje na úkor klasického prodeje.

Jednou z oblastí, která si horizontem události aktuálně prošla či prochází je prodej oblečení. V letošním roce se na severoamerickém trhu stal v této oblasti jedničkou Amazon, když svým obratem překonal hned několik tradičních řetězců a značek z oděvní branže (u nás se o urychlení tohoto trendu snaží například Zoot, který je ale specifický propojením online a kamenného prodeje). Oblastí, které se fenomén e-commerce prozatím příliš nedotkl je prodej potravin (Česko je v tomto směru paradoxně napřed před řadou jiných zemí) – i ta si ale nakonec projde podobnou transformací prodejních kanálů jako knihy, hudba a filmy (v jejich případě byl transformován nejen způsob prodeje ale i vlastní forma), spotřební IT a bílé či černé elektro.

Podle Sondergaarda jsou podstatou digitalizace změna způsobu, jakým organizace pracuje s poptávkou, dodavatelským řetězcem, povědomím o značce a marketingem obecně, hledání nových distribuDiovat na webu INSIDE v sérii shrnutí klíčových novinek ze Symposia.

 

 


Uveřejněno

v

,

od

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *