Bezpečnost #51 – 2022 

Bezpečnost #51 – 2022 

-> Slovenský národní bezpečnostní úřad v minulém roce evidoval 131 kybernetických bezpečnostních incidentů ve zdravotnictví. „Může jít o pokusy ukradnout osobní údaje, informace o zdravotní dokumentaci, ale například i ransomwarové útoky s cílem vydírání,“ uvedl pro TASR mluvčí úřadu Peter Habara. SK 

-> Eset varuje před očekávaným nárůstem spywaru Agent Tesla v Čechách. Odborníci společnosti ho objevili v listopadu téměř ve třetině všech případů. Naopak v listopadu oslabil spyware Formbook a pass word stealer Fareit. Útoky tohoto škodlivého kódu však nyní přebírá zcela nový malware.  

-> Přes 85 % vedoucích pracovníků z českých firem se setkalo se spamem nebo podezřelými zprávami, vychází z výzkumu společnosti Sophos. Více než polovina (60 %) čelila pokusu o phishing, kdy se útočníci snažili získat jejich přihlašovací údaje. Nejčastěji byly útoky vedené na citlivá data top managementu (76 %), marketingových ředitelů (75 %) a HR manažerů (67 %).  Pozn. red.: Rádi bychom věděli, co těch zbývajících skoro 15 %. Nemají e-mail? CZ 

-> Kybernetické útoky čítaly 48 % všech katastrof, se kterými se organizace po celém světě setkaly za rok 2022 (předchozí rok to bylo pouze 37 %), vychází z průzkumu společnosti Dell. Společnost si průzkumem pochopitelně přihřívá svůj produktový mix a konstatuje, že 91 % organizací buď zná, nebo plánuje nasadit architekturu zero trust, která se zaměřuje pouze na proaktivní strategii a obranu na perimetru. Tento přístup podle Dellu v regionu EMEA ale doposud zavedlo jen 10 % společností. W  

-> Bezmála 70 % zaměstnanců vytiskne více než deset stránek denně, čtvrtina z nich čtyřicet, a jedna desetina dokonce více než padesát listů, informuje společnost Canon. „Papírování“ nejenže zpomaluje digitalizaci, ale také má přehlížená bezpečnostní rizika spojená s tiskem, skenováním a uchováním papírových dokumentů, myslí si společnost Canon. Klasická kybernetická bezpečnost není podle Canonu jediná oblast, na niž je třeba se zaměřit. Pozn. red.: Je vždy osvěžující (bez ironie) vidět tiskového giganta, který o dokumentu neuvažuje jen jako o příležitosti, jak umazat papír od toneru (oproti tomu se nám vybavilo asi deset let staré „moudro“ jiného tiskového giganta, podle nějž „všechny ty miliardy webových stránek jsou tiskovou příležitostí“).

Facebook
Twitter
LinkedIn

Přihlaste se k odběru Inside Observer free, týdennímu newsletteru o trendech utvářejících trhy a nenech si utéct alespoň základní informace.

Přihlaste se k odběru Inside Observer free, týdennímu newsletteru o trendech utvářejících trhy a nenech si utéct alespoň základní informace.

Dokončete svou registraci k newsletteru