Mobilní appky dál povládnou digitálnímu byznysu nejméně do roku 2021

Mobilní aplikace zůstanou podle analytiků jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěch byznysu přinejmenším v následujících dvou letech. Uživatelské aplikace jsou důležité zejména proto, že představují styčný bod se zákazníkem – četnost kontaktů, které přes ně probíhají, navíc stále roste, stejně jako modalita (způsob/forma kontaktu) a škála zařízení, přes něž probíhají. Analytici také v souvislosti s budoucností aplikací zdůrazňují pojem „multiexperience“, což potvrzují i nejnovější průzkumy.

Dodavatelé vývojových platforem přidávají kromě mobilních aplikací či webových platforem i nové funkce odrážející potřeby uživatelů i řady odvětví,“ říká viceprezident výzkumu Gartneru Jason Wong. „Výsledkem je zrod multiexperience vývojových platforem, jež zvládají také vývoj chatových či hlasových rozhraní, rozšířené reality (AR) nebo podporu nositelných zařízení způsobem relevantním pro digitální byznys.“

Browser sice zůstává nejpopulárnějším interakčním prostředím mezi zákazníky a podniky, význam mobilních aplikací nicméně nadále roste. S tím, jak se další a další „pohlcující“ zařízení, jako jsou chytré hodinky, chytré telefony a hlasem ovládaná zařízení, stávají běžnými, roste počet druhů interakcí (psaní, dotek, gesta, přirozený jazyk), které uživatelé běžně používají.

U podniků, které vyvinuly a nasadily alespoň tři různé typy aplikací (jiných než webové), v průzkumu jednoznačně dominují appky mobilní (nasadilo je 91 % organizací). Podle Wonga to mimo jiné naznačuje, že zkušenost s vývojem mobilních aplikací je nezbytným předpokladem pro zahrnutí dalších forem interakce. Na druhém místě jsou aplikace s konverzačními rozhraními (73 % hlasové a 60 % chatboti).

Klíčovou technologií v pozadí nové generace appek jsou cloudové AI služby (využívá je 61 % respondentů) následované nativním vývojem pro iOS a Android (48 %) a službami mobilního back-endu (45 %). Přestože i analytici Gartneru před časem předpovídali pokles významu mobilních appek, respondenti jsou přesvědčeni, že budou nejvýznamnějším faktorem ovlivňujícím byznys během tohoto i příštího roku. Přestože řada firem vyvíjí chatboty a hlasové aplikace, jen velmi malé procento respondentů je přesvědčeno, že tyto funkce budou hrát větší roli než klasické mobilní appky.

Mezi hlavními překážkami úspěšného rozvoje multiexperience aplikací uvádějí respondenti zejména sladění byznysu a IT (přes 40 %). Více než čtvrtina uvedla chybějící specialisty (vývoj, ladění uživatelského zážitku).

 

Budoucnost podnikových i uživatelských aplikací bude tématem Digital Day 2019: Od projektů k produktům, kde viceprezident výzkumu Gartneru a analytik Matthew Hotle přednese téma „Applications 2023 – Driving Change in a Digital World“.

 

 

 


Uveřejněno

v

od

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *