Dáme CeBITu 2018 šanci?

Přiznáme se, že jsme hannoverský CeBIT v posledních letech v záplavě digitálních technologií a novinek přicházejících z CES či MWC (a důležitých i pro podnikovou sféru) poněkud zanedbávali. Koneckonců z někdejší ambice být globálním veletrhem jemuž vládne angličtina se veletrh před pár lety vrátil zpět k němčině, a i obsahově se zejména ve své B2B části přeorientoval primárně na domácí trh a dění. Situaci neprospívala ani časová blízkost již zmíněného MWC, který navíc od roku 2007 kdy poprvé opustil Cannes narostl do skutečně obří podoby. Letošní ročník CeBITu nicméně naznačil návrat jeho někdejších ambicí.

Výstaviště Deutsche Messe v minulém týdnu ovládly digitální technologie, chytré stroje a umělá inteligence v podobě software i skutečných robotů (ostatně partnerskou zemí bylo Japonsko), internet věcí, bezpečnost, drony, elektrická a autonomní vozidla a pochopitelně i digitalizace ve výrobní oblasti (průmysl 4.0).  Větší prostor dostaly, podobně jako v minulém roce, také konference a přednášky a v neposlední řadě i start-upy (a opomenuty nebyly dokonce ani „fuck-upy“ (sic.) tedy prezentace příběhů neúspěšných projektů a start-upů, což je téma, které k byznysu a inovaci neoddělitelně patří, ale nehovoří se o něm tak často).

Letošní CeBIT byl ale možná jen náznakem věcí příštích. Zdá se, že veletrh směřuje k ještě zásadnější změně, kterou pořadatelé ohlásili na rok 2018. Termín se totiž posouvá z mrazivého března na červen a samotný CeBIT se má proměnit „Z digitálního veletrhu na inovační festival“ pokrývající témata digitální ekonomiky (v komerční i veřejné sféře), digitálních technologií a doprovodné konference.  Pokud by se navíc veletrh jasně orientoval nejen na domácí, ale evropský nebo dokonce globální trh (například tím, že by po letech opět deklaroval angličtinu coby primární jazyk), mohlo by jít o úspěšný návrat k někdejší slávě. Dění kolem příštího CeBITu se tak rozhodně vyplatí přinejmenším sledovat.

Byli jste na letošním CeBITu? Co vás nejvíc zaujalo, potěšilo, nebo naopak zklamalo? Napište nám.


Uveřejněno

v

,

od

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *