Yahoo se mění na Altaba, Meyerová odchází

Nepodělálme to, prohlásila v květnu 2013 Marissa Meyerová, když Yahoo provedlo největší akvizici pod jejím bezmála pětiletým velením – koupi mikroblogovací platformy Tumblr za miliardu dolarů. Dlužno podotknout, že tento slib Yahoo dodrželo, byť podle mnohých to bylo spíše navzdory, než díky snahám Meyerové (Tumblr dále vedl půvondí zakladatel Karp, řada lidí ale po změnách v roce 2015 firmu opustila a zpomalilo se i tempo jeho růstu). Přesto Tumblr, o jehož akvizici se psalo jako o předražené, má dnes trojnásobek mikroblogů (329 milionů) a podle Alexy je 39. nejnavštěvovanější stránkou globálního internetu.

Meyerové se ale ani přes řadu akvizic nepodařilo osud Yahoo zvrátit, v konečné fázi se podařilo alespoň prodat média (včetně Tumblr a Flickr), freemailovou službu a reklamní systém na necelých pět miliard dolarů americkému Verizonu – i když finální cenu možná ještě ovlivní provalené informace o obrovských únicích osobních údajů uživatelů emailu Yahoo v předchozích letech.

Yahoo bylo společně s Altavistou tím, co většinu z nás v polovině devádesátých let uvítalo ve světě internetu (Google přišel až na podzim 1998) . Stalo se do značné míry i předlohou pro tuzemský Seznam. Patří ke kulturnímu odkazu internetové éry – a nyní končí. Nahradí jej holding Altaba vlastnící patnáctiprocentní podíl v čínském gigantu Alibaba a třetinový podíl v Yahoo Japan.

Titulní stránka Yahoo z 9.1. 1997 – stará přesně dvacet let. Pamatujete?

yahoo-1997

Obrázek: WayBackMachine

Autor: Lukáš Erben


Uveřejněno

v

od

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *