Výzkumy a studie #39 – 2022
-> Po dvou letech zrychlené digitální transformace polovina IT lídrů (51 %) z regionu EMEA tvrdí, že jejich organizace neví, co je potřeba k digitální transformaci pracovní síly, vychází z průzkumu společnosti Dell Technologies. Přitom 78 % vedoucích zaměstnanců považuje své lidi za největší aktivum. 64 % vedoucích pracovníků se totiž domnívá, že právě odpor jejich zaměstnanců ke změnám může vést k neúspěchu digitální transformace. Z výzkumu vyplývá, že 42 % pracovníků přijímá změny pomalu nebo vyloženě neochotně. Více si o průzkumu můžete přečíst na ITBiz.cz zde. [CZ], [SK], [W]
-> Česko by mohlo do roku 2030 zvýšit díky digitální ekonomice své roční HDP o 15 miliard eur, tedy zhruba o 360 miliard Kč. Tahounem růstu bude nadále e-commerce a sektor IT. V celé střední Evropě by mohlo HDP díky digitálním technologiím vzrůst o 200 miliard eur. Mezi roky 2019 a 2021 přitom v regionu digitální ekonomika rostla o 13 %, a doháněla tak velkou pětku (Francie, Německo, Itálie, Španělsko a Velká Británie), rostoucí o 7 %. Vyplývá to ze studie poradenské firmy McKinsey. Budování nových podniků by se mělo podle firmy zaměřit na oblasti, v nichž má střední Evropa dlouhodobě dobrou pozici, jako čisté technologie, nové materiály a potenciálně také automatizace výroby, konektivita nebo biotechnologie. [CZ] [SK] [W]
-> Česká republika výrazně zaostává za zbytkem Evropy v digitalizaci měst, odhaluje studie Vodafonu. V kategorii nejlépe zavedených digitalizovaných měst se Česká republika řadí na úplný konec v žebříčku sledovaných zemí s podílem pouhých 5 %. [CZ]
-> Globální poptávka po monitorech je relativně stabilní a ve druhém kvartálu posílila o 2,7 % na více než 36 milionů kusů, informuje společnost IDC. Očekává však, že pozitivní vývoj nebude mít dlouhého trvání v důsledku značného nasycení trhu během pandemie. [W]
-> Společnost IDC předpovídá, že globální dodávky headsetů pro rozšířenou realitu (AR) v letošním roce klesnou meziročně o 8,7 % na necelých 260 000 kusů. Navzdory tomu IDC očekává, že by měl do roku 2026 růst v průměru o 70,3 %. K většímu rozšíření dojde, až budou výrobci schopní představit spotřebitelsky přívětivější design. [W]