V rámci Symposia byli oznámeni regionální vítězové cen Eye on Innovation pro region EMEA – jde o ocenění udělované každoročně společnostem ve finanční sféře za inovativní použití digitálních technologií, produktů či služeb pro nejlepší iniciativy svého druhu z oblasti financí realizované v posledních 12 měsících.
Soutěž Eye on Innovation má na Symposiu již několikaletou tradici. V minulém roce zvítězily Řecká národní banka, Absa Bank a Zurich Insurance Group (viz obrázek výše)
Letošní ročník ovládly banky a pojišťovny ze středního východu, mezi finalisty ale byly i evropské banky a investiční společnosti (pozn. red. – přihlásit se pochopitelně mohou i české a slovenské banky, pojišťovny a další finanční instituce – Gartner s výzvami k přihláškám každoročně obesílá své klienty z finanční sféry).
Regionální vítěz
Deniz Bank (Turecko) v rámci optimalizace svých marketingových aktivit spustila projekt ze sféry nervových věd. Pomocí technologií jako je EEG a sledování očí chtěla banka zjistit skutečné potřeby zákazníků a nabídnout odpovídající služby. Po třech měsících uvádění zjištění z neurologického projektu do praxe vzrostl objem prodejů o 23 procent a doba hovorů do call centra klesla o desetinu. Deniz Bank nyní hledá způsoby, jak aplikovat metody z oblasti neurologie do všech produktů a poboček.
Další ocenění soutěžící
Aksigorta (Turecko) řešila nejkritičtější část vztahu s pojistníky – situaci, kdy je hlášena pojistná událost. Společnost vyvinula zákaznicky orientovaný přístup nazvaný ClaimsChat, využívající prvky RPA (robotická automatizace procesů) a AI (umělé inteligence) s cílem zvýšit zákaznickou spokojenost a zrychlit zpracování pojistných událostí. Rychlost zpracování vzrostla díky ClaimsChatu o 30 % ve srovnání s klasickými procesy. Zvýšila se i spokojenost zákazníků měřená jak pomocí ratingu, tak poklesem počtu zákaznických hovorů a e-mailů.
Israel Discount Bank (Izrael) se rozhodla modernizovat svou appku pro retailové bankovnictví a zároveň propagovat dostupnost dat a překonání mezery mezi digitálními a lidskými asistenty propojením doporučení založených na AI s tradičními poradci. Mobilní appku se třemi vrstvami zákaznické podpory dnes používá na 350 tisíc uživatelů. Její první vrstva poskytuje užitečná shrnutí a finanční tipy vycházející z AI analýzy zákaznických bankovních dat z poslední doby. Druhou vrstvou je AI chatbot „Didi“ schopný odpovídat na jednoduché otázky a využívat sbíraná data k lepšímu pochopení preferencí a návyků uživatele. Třetí vrstvu představuje IM (instant messaging) platforma integrovaná v mobilní appce, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci komunikovat s lidskými bankéři, přenášet dokumenty a dostávat odpovědi na komplexnější otázky. Reakce zákazníků, zejména ty týkající se chatbota, byly velmi pozitivní. Didi byl schopen správně odpovídat v 90 % případů u více než 200 tisíc různých otázek od zákazníků banky.
Kompletní přehled finalistů naleznete ve zprávě na webu KPC Group: https://kpc-group.cz/blog/gartner-oznamuje-viteze-cen-eye-on-innovation-regionu-emea