Vlastníte multimediální tablet? Potom můžete být jedním ze zhruba pěti milionů jejich majitelů, kteří si v letošním roce koupí další. Tvrdí to alespoň aktuální prognóza společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací. Z tabletů se stane tzv. multiprodukt. Analytici firmy Deloitte se v jejich případě poněkud pozastavují nad tím, že více produktů stejného druhu si domácnosti historicky pořizovali s jistým odstupem. V řádu několika desetiletí to platilo pro automobily, televizory i pračky. V případě telefonů a osobních počítačů rovněž běžné pořízení druhého a dalšího přístroje dělilo zhruba deset let. U tabletů se vše výrazně urychlilo a saturace trhu zatím podle analytiků není v dohledu. Poptávka se v letošním roce rovněž zhlédne v levných chytrých mobilních telefonech s cenou do 100 dolarů. Jejich podíl na prodeji má činit zhruba 20 procent. Jinou rychle se měnící tržní kategorií jsou pevné disky. Poměr prodejů kapacit flashových (SSD) a tradičních magnetických disků se z hlediska kapacity má na konci roku 2012 posunout výrazně ve prospěch modernější technologie. Například notebooky s disky SSD obsadí šestinu segmentu. Technologie NFC (Near Field Communication) obsadi do konce roku 2012 přibližně 300 milionů přístrojů. Na poli telekomunikací dojde ke změně v oblasti neomezeného stahování mobilních dat. Rostoucí poptávka po této službě nasměruje operátory k jejímu většímu finančnímu využití. Za neomezená data si nechají dobře zaplatit, za omezená o něco lépe než dnes. K velké změně v rozložení tržních sil dojde na poli slevových serverů. Po rychlém boomu se trh nasytil a začne velmi rychle konsolidovat. Mnoho malých provozovatelů zanikne nebo bude převzato velkými. Navíc v tomto oboru dojde k výraznému snížení marží, za což může velmi vysoká konkurence. Stálicí zůstává na poli médií pevný televizní program. 95 procent pořadů bude sledováno živě nebo nejvýše s jednodenním odstupem. Zato cílená televizní reklama příliš neuspěla. Nefunguje příliš dokonce ani v případě videa na vyžádání. Analytici firmy Deloitte zhodnotili známé skutečnosti, ale nový převratný trend pro letošní rok neohlásili.