Trh veřejných cloudových služeb ve Spojenýchstátech tvoří především malé podniky a domácí kanceláře s nejvýše čtyřmi zaměstnanci. Ze stručné zprávy společnosti In-Stat sice nevyplývá, jak velký podíl tržeb na ně připadá, ale jejich početní převahu jednoznačně dokládá. Mezi lety 2010 až 2014 vzroste trh služeb veřejných cloudů typu SaaS (Software as a Service) o 112 %. Subsegment IaaS (Infrastructure as a Service) dosáhne v roce 2014 hodnoty 4 miliard dolarů. PaaS (Platform as a Service) vzroste za sledované období o 113 % na 460 milionů dolarů. Všechny uvedené hodnoty se týkají Spojených států. Analytici společnosti In-Stat si všímají mírného tržního paradoxu, kdy největší podíl služeb veřejného cloudu připadá na SaaS, a současně SaaS vykazují nejvyšší míru růstu. V jiných oborech ICT povětšinou platí, že velcí rostou pomaleji. Mezi nejatraktivnější zákazníky pro SaaS patří odvětví profesionálních služeb a zdravotnické vertikály. Každoročně vydají na tento druh služeb veřejného cloudu zhruba o třetinu více. Podle analytiků společnosti Gartner dosáhne míra kumulovaného ročního růstu v letech 2009 až 2014 pro globální tržby za podnikové SaaS hodnoty 15,3 %. Stejně parametrizovaný vývoj celkového trhu softwaru se bude pohybovat kolem 5,3 %. Nejrychlejší tempo nasadí ve sledovaném časovém horizontu subsegment PPM SaaS, tj. aplikace pro řízení projektů a portfolií. Jejich CAGR má činit 41 %. Kancelářské sady vykáží 31,8 % a aplikace pro tvorbu digitálního obsahu 35,7 %. U ostatních aplikačních oblastí lze podle analytiků sledovat jistou nevyváženost. Například subsegment řešení pro správu obsahu, komunikaci a spolupráci sice vykáže pětiletý růstový potenciál ve výši 18 %, ale některé jeho složky ve formě SaaS rozhodně nezískají významný tržní podíl. V případě řešení pro správu obsahu v organizacích šlo v roce 2009 o 4 % z celkových výdajů na tento druh aplikací. E-mail ve formě SaaS se ve stejné době podílel 5 %, přičemž analytici tento subsegment sledovali již třetím rokem. Pravý opak představují webové konference. Ve formě SaaS z celkových výdajů na ně vygenerovaly v roce 2009 82 %. Obdobným případem s postarší kvantifikací 45 % jsou i nástroje pro týmovou spolupráci. Analytici obou uvedených analytických firem navíc poukazují na velké regionální a odvětvové rozdíly v přijetí konceptu SaaS. V globálním měřítku ovšem zjevně jde o trh s dvou až trojciferným potenciálem růstu. Kdy bude anebo bylo pozdě na něj vstoupit?