Svou technologickou inspiraci hledá 28 % organizací regionu EMEA v odvětví zpracovatelského průmyslu. 23 % ji čerpá ze sektoru dopravy a logistiky, 19 % ze segmentu služeb. Uvádí to alespoň zpráva s názvem »Budoucí využití komunikačních technologií v regionu EMEA«, kterou pro firmu Motorola Solutions připravila společnost IDC. Samotní zástupci zpracovatelského průmyslu na sebe, jako na technologické inovátory, nahlížejí »pouze« v 17 % případů. Inspiraci ve vlastních řadách ve větší míře hledají zástupci všech dalších dotazovaných odvětví. Například ve stavebnictví jde o 24 %, v dopravě a logistice o 22 %. I přes tuto interní nedůvěru patří podle IDC zpracovatelský průmysl k technologicky nejvyspělejším sektorům národních ekonomik. Své tvrzení dokládají analytici následujícími čísly. Více než polovina respondentů výzkumu z řad zástupců zpracovatelského průmyslu využívá již dnes cloud computing nebo software ve formě služby. 43 % pracuje s řešeními tzv. sjednocené komunikace. 52 % aktivně využívá telekonferenčních produktů a služeb s vysokým rozlišením. 92 % respondentů z řad zpracovatelského průmyslu umožňuje svým pracovníkům vzdálený přístup k firemním systémům. 97 % využívá aplikací pro sdílení dat, 47 % řešení pro prodej v terénu. Výzkum rovněž odhalil, že zpracovatelský průmysl v regionu EMEA obecně vykazuje vysokou míru zájmu o implementaci »pokročilých« komunikačních řešení. V konkrétní rovině jde o řešení VoIP, WLAN, 3G a 4G. Výzkumné šetření se ovšem – nejspíše dle zadání – zaměřilo i na praktické nasazení technologie RFID neboli bezdrátové, radiofrekvenční identifikace (Radio-Frequency IDentification). V tomto »konkurenčním srovnání« se zpracovatelský průmysl příliš neprosadil. Nejvíce RFID využívají v regionu EMEA vzdělávací instituce (36 %), dopravní a logistické firmy (33 %) a poskytovatelé služeb pro domácnosti (26 %). »Pouze« 5 % z celku dotazovaných subjektů se označilo za inovátory v oblasti implementace RFID. Poměrně nízké prosazení této technologie indikoval výzkum u některých sektorů, pro něž má nepopiratelný přínos. Ten spočívá povětšinou ve snižování chybovosti evidence majetku. Konkrétně je například o maloobchod nebo o poskytování zravotní péče. Nejvíce využívají RFID organizace v Německu a ve Španělsku (shodně po 36 %). Nejméně se doposud prosadila v Rusku anebo v Saudské Arábii (13 %). Naprostý nezájem o RFID – v podobě 63procentního odmítnutí její instalace – průzkum indikoval u malých organizací. U koho hledají technologickou inspiraci dodavatelé informačních a telekomunikačních technologií? Jak moc nebo málo to bude ve vlastních řadách?