Také po kolezích či podřízených chcete, aby vám v případě novinky, kterou chtějí prosadit, uvedli příklad podniku, kde již danou věc úspěšně nasadili? Je to koneckonců logické – jde o to, vyhnout se slepým uličkám, případně se i poučit z chyb druhých a neopakovat je.
Viceprezident a ředitel výzkumu Gartneru Daryl Plummer nicméně upozorňuje, že takový přístup nemusí být vždy ideální: „Problém je, že v mnoha případech už společnosti spoléhají na to, co již vyzkoušeli jiní, že naše svaly pro originální myšlení a inovace začínají atrofovat. Inovační strategie se tak často stává jen kopírováním toho, co už někdo udělal – a to dokonce i v případech, kdy nejde o nejvhodnější předlohu. A co je horší – malý důraz kladený na řešení problémů novými způsoby dané organizaci v podstatě brání ideální řešení najít.“
Právě proto se analytici pro rok 2019 soustředili ve větší míře na sérii studií „predicts“, kterou jsme vám již představili předminule. Cílem je posunout se od přemýšlení o tom, s čím byste potřebovali pomoci dnes, k otázce, s čím budete potřebovat pomoci zítra. Tato změna uvažování je i podstatou paradigmatu „Continous Next“ – sledu neustálých inovací a změn, jimž organizace musejí v digitální éře čelit. Série predicts přitom pokrývá jak předpovědi týkající se specifických technologických oblastí a trendů, tak předpovědi hlavního proudu, které se týkají většiny IT organizací a jejich CIO, například:
Rychlost změn a tempo transformačních projektů způsobí, že řada organizací nebude v budoucnu schopna vše dostatečně rychle promítat do sféry kybernetické bezpečnosti, to v konečném důsledku výrazně ovlivní řízení byznys kontinuity (BCM – Business Continuity Management). Podle analytiků se tak do roku 2022 bezmála polovina (40 %) BCM programů stane součástí standardního řízení digitálních obchodních rizik (a přestanou existovat jako samostatná disciplína).
Růst významu a počtu kybernetických rizik půjde v příštích letech ruku v ruce s neschopností většiny organizací najít a zaměstnat dostatek kvalitních specialistů na IT bezpečnost – na což zareagují zejména velké podniky. Bezmála třetina (30 %) jich podle analytiků do roku 2022 spustí speciální program pro rozvoj informačně-bezpečnostních dovedností včetně experimentálních náborových procesů a rozvoje talentu.
Pokračování z INSIDE Observer:
Další oblastí bezpečnosti, kterou očekává proměna, je sféra ochrany soukromí a nástrojů pro správu souhlasu s uchováním/využíváním osobních dat (consent management). Řízení souhlasu a jeho životního cyklu budou velmi náročné zejména v případě cílené reklamy. Analytici odhadují, že do konce příštího roku bude polovina marketingových seznamů v Evropě redukována o 30 % jednoduše proto, že se z nich zákazníci odhlásí, nebo budou muset být vyškrtnuti s ohledem na chybějící aktivní souhlas a/nebo interakce.
Předpovědi publikované analytiky mají jednoduchý cíl: připravit vás na možné (a vysoce pravděpodobné) změny a výzvy, jimž budou IT i byznys čelit v řadě oblastí (zde pár příkladů z marketingu a zde další příklady ze sféry digitálního pracoviště).